Followers

Wednesday, April 11, 2012

~masanya hampir tiba~

Views
Assaamualaikum wbt...
peringatan tuk diri sendiri trerutamanya yang sering leka...

Nauzubillah min zalikk...
tanda-tanda kiamat kecil sudah lengkap...
adakah diri ini sudah cukup amalan untuk menghadapi kemunculan Dajjal laknatullah???
jiwa ini hidup di akhir zaman....
adakah iman ini mampu teguh untuk mengahadapi ujian besar dimana iman semua umat islam diuji...
tatkala Dajjal Laknatullah berkata:
"pilihlah...tangan kananku adalah syurga dan tangan kiriku adalah neraka"

pada ketika itu tiada apa tuk kita...hanya kebulururan semata-mata...
air laut kering kontang....

apakah kan ku pilih di tangan kanannya atau tangan kirinya...
jika aku pilih tangan kanannya...
aku mendapat segala kenikmatan tetapi aku mengkufuri TUHAN YANG MAHA ESA...

jika aku pilih tangan kiri...
aku kebuluran...tapi aku ada Tuhan yang Maha Esa...
Apakah makanan aku pada ketika itu...
hanyalah amal ibadat ku sahaja...
yang mengenyangkan diri ini...

tapi segalanya bergantung kepada amalan kita...
amalan pada hari ini menentukan kekuatan dan keteguhan iman pada hari turunya Dajjal laknatullah............

padahal....
hari ini aku masih leka...
amalan aku tidak seberapa...
malas untuk beribat dan dunia mendiami hati masih lagi tersemat...
adakah aku kekal berada di dalam taqwa....

Nauzubillah min zalikk...
 
 

No comments:

Post a Comment